Nowe konto  |  Zaloguj

Nose Manual

Nose manualem nazywam jazdę na przednim kole z pomocą przedniego hamulca. Hamulec powinien być dobrze wyregulowany - wystarczy zwykły v-brake i metalowa klamka na kierownicy. Kluczem do opanowania jazdy na przednim kole jest oczywiście wyczucie hamulca i bardzo waży element jakim jest chwilowy podskok ciała. Już tłumaczę o co chodzi. Spróbujmy najpierw stanąć na przednim kole z powolnej jazdy. Jedziemy powoli na stojąco i w pewnym momencie zaciskamy przedni hamulec jednocześnie przenosząc ciężar ciała na przód ( im dłuższy mostek tym łatwiej ) oraz robimy delikatny podskok i podciągamy nogi. Chodzi o to że jak będziemy siedzieć sztywno jak kłoda na rowerze to hamulec może się okazać za słaby żeby podnieść naszą dupę, dlatego robimy mały podskok żeby ciężar naszej dupy pozwolił tylnemu kołu oderwać się od ziemi, dopiero jak już będzie wysoko w górze możemy posadzić nasze cztery litery na siodełku. Gdy opanujemy dobrze ten podskok, okaże się że do poderwania tylnego koła potrzeba jest coraz mniejsza siła hamowania. Tak samo dzieje się w przypadku jazdy na nose manualu. Musimy się dość mocno rozpędzić. Najważniejsza jest precyzja hamowania ( dlatego jeszcze jak jedziemy na dwóch kołach to trzymamy hamulec tak, żeby klocki delikatnie tarły o obręcz a nie wciskamy klamki od zera na pałę ) i opanowanie balansu ciałem. Na początku starajmy się przejechać choć trochę z tylnym kołem nisko nad ziemią. Kiedy poczujemy się pewnie próbujemy podnosić wyżej tylne koło w czasie jazdy. Jak przejedziesz 5 metrów, znaczy że wiesz o co chodzi. Uff - to sie rozpisałem. Powodzenia !

Lista trików